Görsel ögelerle süslenmiş mağazaların, her açıdan daha çok dikkat çektiği bir gerçektir. Ancak bazen oldukça abartılı ve gelişmiş şekillerde hazırlanan vitrinler, çok daha basit ve minimal tasarımların yanında etkisiz kalır. Alanında oldukça başarılı olan görsel satış uzmanı Noelle Nicks, tam da bu noktada oluşturduğunuz görüntünün, yaptığınız işle profesyonel olarak bağlantılı olması, markanıza anlam ve kazanç katması için bazı ipuçlarının göz ardı edilmemesi gerektiğini vurgular. Hadi mağaza vitrin modelleri için bu ipuçlarına beraber göz atalım.
Vitrininiz bir hikayeye sahip olmalı!
Nedir bu hikaye dediğimiz şey? Özel günler her türlü satıcı için kaçırılmaz fırsatlardır. Markanıza uygulanabilecek tüm özel gün ve dönemleri kullanmak oldukça faydalı olacaktır. Yılbaşı, sevgililer günü, dini ve milli bayramlar, mevsim geçişleri bir hikayeyi canlandırmak için oldukça uygun zamanlardır. Nicks, canlandıracağınız hikayelerin, alışılagelenin dışında ve tek seferlik bir bakışla anlaşılamayacak formatta olmasının önemli olduğunu belirtir. Bir yapı market olduğunuzu düşünün ve sevgililer günü vitrininizi hayal edin. Var olan tüm kırmızı ürünleri ve kalp şeklini alabilecek bütün malzemeleri vitrine doldurmak basit ve göz aşinalığı olan bir seçeneği seçmek olacaktır. Ama ürünlerinizden yola çıkarak seçebileceğiniz “Kırık bir kalbi nasıl onarırsınız? sorusu sizin için güzel bir hikaye olabilir. Çekiç, matkap, tornavida gibi pek çok ürününüzün alternatif kullanım önerisi ve bunun profesyonelce sergilenişi, sevgililer gününde tüm gözleri vitrininize kolayca çekebilir.
Göz hizasını belirleyerek hareket edin!
Nicks, bir vitrini oluşturmadan önce mağaza dışına çıkıp ortalama göz hizasını bulmaya çalışır ve bu hizaya mavi bir bant çeker. Bu bir mağazanın içinden kolaylıkla tahmin edilebilecek bir seviye değildir. Çünkü vitrin yüksekliği genelde dışardan bakan birinin göz hizasına denk gelecek ölçülerde düzenlenmez. Bu hizayı belirlemek, göz hizasında ve dışında tutulmak istenen ögelerin düzeni için oldukça önemlidir. İç mimar Susan Jamieson’a göre, belirlenen bu hiza odak noktası için de oldukça önemlidir. Vitrin dizaynında, bazı ürünlerin yukarıdan aşağı sarkıtılarak veya zemine yakın sallandırılarak göstermenin bu odak noktasını rahatsız etmeyeceği için oldukça önemli olduğunu vurguluyor.
Cesur ve beklenmedik detaylara şans verin!
Dikkat çekici ve göz alıcı vitrinlere sahip olmak için büyük pazarlama veya görsel hileleri bilmenize gerek yok. Farklı olan çoğu zaman dikkat çekecektir. Ancak farklı olanı seçerken cesur olmak bir adım öne geçmenizde yardımcı olacaktır. Takı markalarını düşünün. Satılan ürünlerin boyutları ve kullanım alanı gibi sebeplerden dolayı vitrinlerinde farklı detaylara ihtiyaç duyarlar. Örneğin; oluşturulacak hareketli bir sahne veya beklenmedik, renkli bir obje sayesinde gözleri tamamen üstüne çekebilir. Bu sayede insanlara bir vitrin görüntüsü dışında, karşısında zaman geçirebilecekleri, hakkında sohbet edebilecekleri hatta belki sosyal medya hesaplarında paylaşabilecekleri fotoğraf ve videolarını çekilebilecekeleri bir mekan sunmuş olursunuz. Ürününüze ihtiyacı olmayan müşterilerin bile ürüne karşı oluşan sempatisi ve ilgisi sebebiyle, vitrininiz uzun süre bahsedilecek bir mekan halini alır.
Basit ama geniş bir perspektife sahip olun!
Mağaza vitrinleri hem basit hem de geniş anlamlı olabilir mi dediğinizi duyar gibiyiz. Farklılık görsel açıdan oldukça ilgi çekici olabilse de karmaşıklıkla karıştırılmamalıdır. Satış uzmanı Debbe Hamada’ya göre onlarca ürünü indirim vitrininde sergilemek yerine, satış hacmi daha yüksek ürünlerle daha farklı görsellerin oluşturulabildiği bir indirim vitrini yapmak çok daha işe yarayan bir taktik olmaktadır. Pazarlama danışmanı olarak görev yapan Jon Schallert’ın açıklamaları bu taktiği destekler nitelikte. Schallert, herhangi bir üründen 3 al 2 öde, 1 tane fiyatına 3 ürün gibi indirimlerle hazırlanan vitrinlerin beklenildiği kadar ilgi çekmediğini vurguluyor. Ancak, indirimdeki bir üründen onlarcası kullanılarak yapılan görsellerin, müşteriler tarafından oldukça dikkat çektiğini belirtiyor Örneğin, yılbaşı öncesinde indirime giren bir tenis topunun vitrinde çekeceği ilgi, yılbaşı öncesi tenis toplarından meydana getirilmiş bir çam ağacından daha fazla olmayacaktır.
Güncel bir vitrin görünümüne sahip olun!
Perakende tasarım danışmanı Linda Cahan , “Vitrinlerinizi ne kadar çok yenilerseniz o kadar çok gözü üstünüze çekersiniz.” der. En az iki ayda bir değişmesi önerilen vitrinler, bazı zorlukları da beraberinde getirir. Hem maliyetli hem de zaman alıcı olması bakımından, mağaza vitrinleri nasıl olmalı sorusuna en uygun cevabı bulmak yorucu bir hal alabilir. Farklı alternatiflerin değerlendirilmesi bu noktada önem kazanır. Özellikle, yeni teknolojilerden yararlanarak oluşturulan vitrin görselleri, uzun vadede hem maliyet hem de zaman bakımından oldukça avantajlı bir hal alır.
İşte tam da bu noktada, Levitate Gösteri Teknolojileri'nin piyasaya çıkardığı akıllı makara sistemi g'petto, mağazalarınızın görsel düzenlemelerinde (vitrinlerinizde ve reyonlarınızda) siz tasarımcılara müşterileriniz için farklı senaryoları sergileyebileceğiniz bir sahne imkanı sunuyor.
Görsel düzenlemelerinizde g'petto'yu kullanmak:
- Size daha fazla müşteri kazandıracak,
- Rakiplerinizden sizi ayıracak,
- Müşterilerinizin mağaza içerisinde daha fazla kalmasını sağlayacak ve
- Markanıza olan sadakati arttıracaktır.
Kommentare